brunt Vs. blondt hår??

har ett problem..
 
ända sen jag var liten, alltså hela mitt liv så har jag vart blond! Förra hösten blev det lite för mörkt tyckt jag (jag hade inte färgat) så jag färgade blondt, fast det blev gult! sen växte det ut lite och jag slingade blondt och sedan färgade jag underhåret brunt! Nu är min utväxt (från slingningen) ca 10 cm, och från under håret ca. 5 cm. Mina ögonbryn är ganska ljusa. Jag tycker att mitt hår ser skitigt ut även om det är rent p.g.a utväxten, och jag är så trött på blondt hår! Så jag funderar på att färga det brunt. Många säger ja, jag skulle passa i det säger de. Medan andra säger nej, du skulle ångra dig!
 
Och om jag skulle ångra mig så är  det jätte svårt att färga blondt, det måste man göra hos en frisör = mamma skulle aldrig gå med på det..
 
Sen kanske jag skulle sakna det blonda, jag har ju haft det hela livet och det är ju lixom jag, men ändå är jag trött på det?
 
Så min fråga är, skulle jag passa i brunt, eller ska jag behålla det blondt, eller finns det någon annan färg jag kan passa i ?
 
 
på andra bilden så ser man utväxten bra, det bruna på bilderna är underhåret!
 
 
snälla hjälp?

Kommentarer
Postat av: molly

jag tycker att du typ ska ha mörkbrunt hår.. :)

Svar: haha det är fint tycker jag, men undrar om det passar mig :/
Johanna Larsson

2012-12-18 @ 19:56:43
URL: http://nattstad.se/mollybergh
Postat av: Louise

Du kan ju testa att tona det brunt - om du inte gillar det så försvinner färgen efter ett par veckor och du får tillbaka din gamla hårfärg igen :)

Det passar säkert, men du behöver ju inte börja med en jättemörk färg :)

Svar: okej tack för tipset :D
Johanna Larsson

2012-12-19 @ 08:47:29
Postat av: Elin=)

Fin du är <3

Svar: tack :)
Johanna Larsson

Postat av: Julia Larsson

Om du ska skaffa brunt kan du ju tona istället för att färga och välja en lite ljusare färg. Plus att få tillbaka det blonda är inte alls så svårt som alla säger, fast det är ju bäst att göra det hos frisör. Jag tror du skulle passa i brunt. Våga prova lite olika! Jag har ju både haft blondt, brunt, svart, slingat, brunlila, rödsvart och nu helrött ;)

Svar: ja jag har tänkt det, men är osäker på vilket märke och så :( hihi jaa, du passar ju i alla färger :)
Johanna Larsson

2012-12-21 @ 18:11:07
URL: http://peone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0