inte riktigt som jag hade tänkt mig

jag var ju i ridhuset i går och red tornado och skulle hoppa några skutt. och han kändes fin och allt gick bra. Tills han stannade på ett puttelitet. Och jag försökte flera gånger, men det bara blev stopp! Så kom jag igen och tornado stannar, och hoppar sen. Jag får ganska mycket skjuts från hans bak och då slår jag i ansiktet i hans nacke. Sen tappar jag balansen och sen minns jag inte mer. Sen vaknar jag upp och känner att hela ansiktet och huvudet värker, och jag blöder ur munnen.
 
nu ska jag inte sitta här och skriva i detalj vad som hände, tror inte det skulle vara så kul. Men nu vet ni vad som hände iaf. Mamma säger att jag försökte resa mig upp och att hon sa "nej stanna på marken"
Men det hörde inte jag.. så jag måste svimmat i några sekunder.
 
Men vi åkte in till akuten och dom sa att det var en hjärnskakning! Sen hände lite skumma saker innan vi åkte in:

Jag hade på mig en blå och en vit strumpa, så skulle jag byta till två lika dana (två andra vita) så jag tar fram det och sätter på mig dom. Sen kanske 10-20 minuter efter så märker jag att jag har två olika igen :o så antingen har jag aldrig bytt, eller så bytte jag bara en, så jag var lite snurrig ! sen så började allt (enligt mig) snurra och sånt..
 
Så ja, det var en hjärnskakning. Vilket betyder ingen ridning (eller iaf en lugn ridning) på en vecka.
 
Men jag börjar bli van, har ju haft hjärnskakning två gånger tidigare, så detta kanske var tredje gången gilt ? ;)

Och det "roliga" är att jag har antingen bild, eller film "bevis" på det x)
Mamma filmade nämligen där man ser att jag slår i huvudet i tornado.
 
första gången:
 
 
 
andra gången:
 
tredje:
 
- kommer i nästa inlägg, håll utkik ! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0