Pay and Jump

en liten sammanfattning av dagen då!
 
vi åkte vid tolv tiden typ, och vid halv ett/ett så red jag fram. Jag var helt ensam i ridhuset först, men det blev snabbt ca 5 pers där inne till! Ridhuset var rätt litet så det var väldigt trångt! men det funkade ;)
 
jag hoppade fram på ett litet kryss först, och det gick bra. Tog sedan räcket ett par ggr, kändes väldigt bra också:) Sen tog jag oxern och det blev lite rätt upp och rätt ner, så jag tog det en gång till och det gick bra! :) Hon var såå duktig! Sen travade jag lite bara, och skrittade men höll henne mjuk oså. Sen när det var kanske 2 före (?) så tog ja oxern igen och det gick också bra! Sen väntade jag bara på att få komma in.
 
När jag kom in så tyckte Liv det var väldigt spännande. Jag hade bestämt att hon skulle få se första hindret innan, men precis innan jag gick igenom start och mål (som jag var tvungen för det stod folk i vägen) Så sa hon ''varsågod och rid'' så jag sket i det (det räknas ju som en start då) Så jag fattade galopp och styrde mot hindet, lutade mig bakåt och tryckte till, och vi skuttade över! Samma med andra, tredje och enda till femman! Sen vid nummer sex så slappnade jag av liiiite grann och då stannade hon direkt! försökte få över henne endå, men nope, hon ville inte! Så jag gjorde världens minsta f´volt tror jag och vi trav hoppade det, men då kom vi ju över iaf! Sen gick de två sista hindrena super !
 
Sen var det direkt in på framhoppningen igen! Där travade jag och skrittade lite, hoppade inget då jag inte ville köra slut på henne och det var ju samma höjd! Men dom typ ''glömde'' mig så dom började höja till 60, när det var min tur, så dom fick sänka allt igen x)
 
iaf, så red jag i stort sett likadant denna gången, bara att jag la på spöt innan sexan då hon stannade där förrut, då hoppade hon. Vi kom faktiskt felfritt för en gångsskull! Det var riktigt längesen vi gick felfritt! Tror inte vi har gjort det i år vad jag vet.. ! Så riktigt nöjd med henne!
 
ja, jag låg på 70 höjderna förrut, men när det går dåligt där många gånger, så kanske man får gå ner lite och ''börja om''. Film kommer i senare inlägg, det laddar, men ni får iaf bilder här! :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0