TRÖTT I BENEN

okej idag har jag vart duktig tycker jag!
 
först gick jag upp halv 7-7 nånting och käkade frukost och sedan gick jag ut till stallet. Fixade grejor och Tornado och rullade iväg transporten! haha typiskt mig så hade jag glömt sadelgjorden men det fanns en gård en bit bort så jag fick låna en där, dock var den 120 cm lång men haha det fick om man hade högst upp, tur att det inte var Liv jag red!
själva träningen gick as bra! han var så mjuk och pigg, haha svår att svänga och han hoppade allt som vanligt! tyckte det var lite läskigt att hoppa de högsta hindrena, men jag försökte att inte visa det, och jag litade bara på honom och han hoppade superfint! så glad över det ! :D jag får alltid träningsverk när jag hoppat så jag lär få det efter detta med..
 
sen när jag kom så väntade mormor här och jag fick påskägg av henne taaack (a), så åt jag mat och sen gjorde jag lite läxor. Sen gick jag ut till stallet igen och tog in Liv. Lyckades rida i paddocken första gången i år!! övade mycket framdelsvändningar på stor volt, mest för att hon ska lära sig hur man gör oså, sen galopperade jag myycket! man fick ta det super lugnt för det blev halt när det var så geggigt.. men aa, försökte mest få ut rumpan på henne för hon gick på dubbla spår och efter ett bra tag (mjölksyra i armarna jaaa...) så gick hon riktigt bra i galoppen! , traven går hhon så bra i nu så där finns inget att förbättra direkt :)
 
efter det så borstade jag av allt som var lerigt och släppte ut Liv, hihi hon fick gå utan täcle för det är typ 10-15 grader i solen :) också bytte jag om och tog en pw med mamma! sjukt härligt nu i solen och allt!
 
så jag är rätt mör i benen efter allt softande i helgen och så, inte ridit ordentligt sedan i torsdags då jag hade dressyr träning, men lite träning är alltid bra! :D
 
taggar skola i morgon, saknat alla lite eftersom jag vart borta 1 vecka längre än alla andra p.g.a att jag var sjuk ''/
 
men aja, nu ska jag göra något annat hejsvejs ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0