gårdagens ridpass

red tore igår, jag red på en volt på gärdet. Jag ska försöka jobba tillbaka hans muskler som han tappad nu under "vilan" (har legat lågt med ridningen) Men snart är det vår och alla ponnysar + jag ska vara i form! :D
 
så jag red med gramanen och han var hur stark som helst! tur att jag hade gramanen för han är seriöst omöjlig att rida om han är sån. Han lyssnar bra på den. Men han ville hellre galoppera rakt ut på gärdet ist för att rida på volten, men jag får räkna med sånt nu i början eller vad man säger. Det kanske tar ett tag att få tillbaka formen då han är gammal nu och för att inte tappa form så måste han ridas i skänkelvikningar, öppna, sluta osv i båda sidor flera ånger i veckan. Han har inte gjort det nu så ja..
 
Liv fick vila. Men hon stod själv i sin hage och jag tyckte synd om henne så jag tog in henne en stund medan jag mockade, sen myste vi lite oså fick hon gå med de andra :)
 
Liv är ju mycket yngre så hon är ju lättare att hålla igång. Idag ska jag rida ungefär som på tore igår, dock skippar jag gramanen. Jag behöver väldigt sällan det på Liv! :)
 
Kanske, om mamma går med på det så är vi med på en p&j på söndag i skålltorp, ska bara hoppa 50-60, men jag "satsar" på at ha roligt och komma runt! Liv längtar verkligen efter att galoppera och hoppa, det känner jag ör jag rider! Idag ska hon få galoppera om hon är snäll haha ;)
 
sry för dålig updatering, men jag har prov och läxor som går före!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0