vila i frid

shit vilkem jobbig dag.., fast den började bra, typ. Vaknade, gjorde iordning mig och gick till bussen. Startade med hemkunskap och sen musik. På slutet av lektionen så såg jag att pappa hade ringt. Han ringde när jag höll i telefonen och jag svarade. Jag hörde knappt vad han sa för en i min klass spelade trummor då. Jag blev aldelles stel när jag väl hörde vad han sa. Jag sprang direkt till toan och grät. Min farmor hade dött.. När jag kommer ut så står min fina vän Felicia och ser att jag gråter. Hon kramade mig och jag berättade. Jag fick åka hem så pappa hämtade mig och vi åkte till farmor, och när jag kom in så såg jag min farmor ligga där i sin säng, helt lik blek, med ögonen stängda och munnen öppen. jag grät och min kusin vände sig till mig och kramade mig. jag hade nästan aldrig sett mina släktingar gråta, men nu hade jag. Vi satt i hennes rum och kollade på henne, grät och pratade om henne. En timme senare kom begravnings byrån med en svart bil och rullade iväg henne och åkte iväg. Vi pratade och grät. Pappa tog med ett kort på hon och farfar (som dog för 6 år sen) och vi åkte.
 
Det läskiga är att i bussen tänkte jag på henne (brukar inte hända, är inte ofta och hälsar på henne) Men i dag gjorde jag det. Pappa undrade vilken tid och jag sa åtta - fem över kanske? och hon dog halv nio , (innan kom ambulans och sånt och försökte rädda henne) så kanske när hon fick ont, att jag tänkte på henne just då.. läskigt.
 
Sen att se en död människa, det var overkligt!
 
Men nu har hon inte ont, och hon är uppe med farfar och winston och nisse och alla andra !
 
Vila i frid farmor, saknar dig <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0