dagens ridning

Red ut med min syster förrut med Liv, det var svinkallt men det gick bra.. ;) red en ganska lagom runda faktiskt!
 
Sen stod det hinder på banan (hade endå tänkt hoppa) Så jag höjde upp dom lite så dom låg mellan 70 och 85 kanske? Så fort jag kom in i paddocken så fattade tore att det var hoppning på g, haha han blev super pigg! Eftersom det var så kallt så var underlaget lite hårt, men det funkade! Först tog jag det lägsta hindret på 70, han är alltid lite lam första språnget, men sen gick det bättre! Och Tornado är en sån som aldrig lyfter mer än han behöver, så han rev det en gång! Haha han är ju typ 10 cm större än liv, eller lite mer kanske, och så har jag ganska korta läder när jag hoppar så jag kommer knappt upp honom, så det blev lite krångligt då när han rev! x)
 
Men sen tog jag de andra tre också! Han var super lugn mellan hindren, jag kunde hålla det tempo jag ville, vilket gjorde att jag kunde styra dit jag ville (Han har en tendens att gå lite dit han vill, då blir han super stark!) Jag stod upp mellan hindren och ganska 2-3 galoppsprång ínnan hindret, så satte jag mig ner, tryckte till med skänkeln, smackade på en gång sen lät jag han sköta språnget, och jag gav han eftergift! Då kändes det helt perfekt!
 
problemet med mig är att jag kan störa honom ibland, då tramar han om och det är risk för att det blir oflyt och vi river, och så hände flera gånger idag( dock rev han inte då) men ja ni fattar. Men man kan säga att det kändes kontrollerat , i vanliga fall så brukar det kännas flängigt, antingen måste jag driva som tusan, eller så måste jag styra för han går dit han vill eller så måste jag hålla in han (vilket han brukar skita i haha) Men ja, väldigt bra helt enkelt :D
 
Eftersom det inte var någon hemma, så kunde ingen fota/filma, så jag ställde mobilen på staketet oså hoppade jag.. dock fick jag inte med hela banan.. så det hindret på 75 syns inte, men det på 80 och 85 syns iaf ;) Sen print screenade jag från filmen så dom bilder som blev, ja dom sög.. Kan försök fixa in bilderna sen och filmen med !
 
är iaf sjuuukt sugen på att tävla hoppning!
 
typ såhääär kändes det :D från i somras (där lyfter han mkt p.g.a att han rev innan, då gör han så)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0