Foto tips - motiv

en kompis bad mig att blogga om foto tips, och visst kan jag det ? ;)
 
Är ju inte en så super duktig fotograf kanske, jag lär mig själv lite, kanske läser lite vad andra skriver oså. Men jag kan ju skriva vad jag brukar göra iaf, ni får gärna skriva in era förslag, alltid kul att höra hur andra gör :)
 

Motiv -
ska du fota motiv, så tämk på var du har motivet, är hela motivet med? Om det är t.ex. en häst du ska fota, så är det finare om hela hästen är med ist. för allt utom rumpan.
 
det är snyggare om hela motivet är med!
 

Men ibland kan man fota mer närbilder på djur eller hästar, och kanske människor. Då ska inte hela motivet vara med, men det är viktigt att man väljer en fin del. Det är vanligt att man väljer huvud. Det är egentligen samma sak där, hela huvudet ska vara med, och inte för mycket från kroppen!
 
Försök att få med lite utrymme så att inte bilden blir så "inramad".
här syns inte hela motivet, visst hade det vart snyggare om örat kom med och lite mer "utrymme" ?
 
 

Haha jaa, inte så bra kanske, men jag hinner inte riktigt skriva mer om det nu, men jag kan skriva fler foto tips om ni vill ? ^^ Typ om vinklar, perspektiv osv ;)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: louise

asbra ju, gör mer :D

Svar: Okej, kommer en ny imorgon :D
Johanna Larsson

2012-10-20 @ 22:07:49
URL: http://louisefingal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0